2014. március 24., hétfő

 

 

מכתב גלוי ל200 הרבנים האורחים

 "לא תעמוד על דם רעך, ...")ויקרא, י"ט, ט"ז) X המצב

הרוחני של שארית הפליטה בהונגריה –לאחר יאוש*

 נא לא לעסןק בפוליטיקה, לא להתערב במערכת

הבחירות – זה לא ענינינו.* דרושה עזרה מיידית

ומאסיבית לבלימת נשואי התערובת ולחיזוק החינוך

 היהודי * זו קריאת אזעקה ברגע האחרון.

 

   רבנים נכבדים, מוריי ורבותיי!

 

ברוך בואכם לארץ הגר. כינוס תלמידי חכמים, נאה להם

ונאה לעולם.

הרשו נא לי, הקטן, להזכירכם אי-אלה דברים.

 

  • יהדות הונגריה, שיש האומדים את מספרה בלמעלה ממאה אלף – ויש אומרים הרבה יןתר -  הגיעה למצב קריטי של חדלון רוחני. לא בגלל האנטישמיות, כביכול, אלא בגלל ההתבוללות הקיצונית,  המואצת, נישואי התערובת המגיעים לכ-80 אחוז וחוסר הרצון והיכולת להמשיך בשרשרת הדורות.
  • דורות שלמים נותקו משרשיהם היהודיים על ידי המשטר הקומוניסטי הכפרני ששלט בהונגריה 40 שנה. הורים הסתירו מילדיהם את היותם יהודים, ילדים רבים הפכו בבתי חינוך הגויים לשונאי ישראל, מבלי לדעת שהם שונאים את עצמם.
  •  אין ברית מילה, לא היה ת"ת ובי"ס יהודי, לא שבת ולא חג והתוצאה: חידלון ונישואי תערובת. "ויתערבן בגויים".
  •  היום הכל מותר. המשטר הדמוקרטי מאפשר בתי ספר יהודיים, קיום  ניהול אורח חיים יהודי קפדני, אבל התקיים בנו "והתמכרתם... ואין קונה" , במובן החמור ביותר: אין בשר המת מרגיש באזמל, היהדות הולכת ונעלמת.
  • לכן, רבותינו האורחים – אם אתם רוצים לעזור,  אל תתנו שימשכן אתכם להבלי הפוליטיקה ואל תסתפקו בדרשות נמלצות אלא תעזרו בפועל ממש. היהודים זקוקים כאן לשליחים שיעזרו להם למצוא את זהותם – כמו ששליחי חב"ד ואחרים עושים; היהודים זקוקים לתשמישי קדושה, לטליתות, תפילין ומזוזות שיהיו על  כל דלת יהודי – חינם אין כסף ("מה אני בחינם – אף אתם בחינם").
  • היהודים זקוקים בהונגריה לאפשרות לקיים מטבח כשר במחירים סבירים שיוכלו לשלם; הם זקוקים לספרי קודש, בלשון הקודש ובשפתם-הם. מי שטובע בנהר אין שואלים אותו אם הוא יכול לשלם בעד הצלתו.

 

בקיצור: מצב של פיקוח מפש – זו השעה האחרונה!!

                                 ה צ י  ל  ו!

עורך הבלוג

נפתלי קראוס

רחובות, א"י

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése