2012. augusztus 20., hétfő

Magyar zsidó(?) valóság

 

 

                  A SÁRGA IRIGYSÉG 

             NÉVTELEN HŐSEI

 

1)     A tények, röviden:

Egyszer volt, volt egyszer egy nagymama, aki megjárta Ausvitzot, életben maradt, visszajött,  majd férjhez ment egy zsidó emberhez és lánya született. A (nagy)mama és (volt muszos) férje elhatározták, hogy eltagadják lányuk elől hogy zsidó, hogy megtakaritsák neki a szenvedést.


Nem voltak egyedül – sokan tettek igy.


Az se vesse rájuk az első követ, akinek több esze volt és a Soá után elhagyta a siralom völgyét, a vérrel áztatott Europát és ősei földjére allijázott, vagy az uj világba emigrált szerencsét próbálni.  Úgy tünik hogy a nagymama egész életében (ma 96 éves) hosszú ujjas bluzokban járt, amelyek eltakarták a tetovált ausvitzi számot.

 

Idővel a titkos zsidó lánynak fia született, akiből – miért is ne? – az ujnyilas párt egyik vezetője lett. A "megfelelő" magyar környezetben, a "megfelelő" neveléssel – a letagadott zsidó gének nem szolgáltak megfelelő védelemmel az egyházi uszitás termelte bacilusok ellen.

Amikor az ifju megtudta, hogy zsidó az édesanyja és a nagyanyja megjárta a letagadott Ausvitzot – meghasonlott. Öngyilkos is lehett volna – ez lett volna a könnyü megoldás- de ő a nehezebb utat választotta. Ha zsidók az anyai felmenőim – mit jelenthet ez? – kérdezte magától a tükör elött, majd a feleségétől is.

 

    És elment megkérdezni egy rabbit- Az meg azt mondta neki – mert mást nem mondhatott – hogy a zsidő törvények  vagyis a Halacha, szerint ő  - zsidó. Minden zsidó jogával és kötelességeivel . Mivel a zsidóság nem egy párt amiből ki lehet lépni (vagy térni).

 

2.     A hiba

                  Itt azonban a fiatalember – aki megtudta , velünk

                   együtt – hogy ő zsidó és saját maga ellen uszit –

                   elkövetett egy  szarvashibát: rossz helyre csöngetett be, rossz rabbit választott. A Sip utcába kellett volna mennie és ott megkonzultálni egy ottani fő"rabbit". Ezt ő nem tudta, de hallott valamit egy rabbiról akitől a nagyijai és szülei szintén eltagadták zsidó voltát és az önerőből, jött erre rá, fedezte fel Istent, mint anno Ábrahám, akiből aztán, ebből kifolyólag, első ősapánk lett.

   Az illető rabbi fiatal, tehetséges, népszerü, nem dadog, tanul és tanit, nincs siksze vagy suba alatt betéritett felesége, tud héberül – amitől a Sip utca "rabbijai" fel vannak mentve – nem csoda tehát hogy kivivta az egykori neológia ellenszenvét.

 

3)   A SZENTSÉGTÖRÉS

De ez még nem lett volna  nagy baj - elvégre a sipisták egymást sem nagyon szeretik - ha az ifjú rabbi (akit szülei elfelejtettek értesiteni arról, hogy ő zsidó) – nem követ el egy tudatos szentségtörést és gründol egy ellen-hitközséget, amely megkérdőjelezi a kivül-belül korhadt Mazsihisz egyeduralmát és – horribile dictu – részt kér a Sip utca által jogtalanul birtokolt állami pénzekből!

Ami – ezidáig – sikerrel is járt, mert a jelen kormány nem kötelezte el magát a volt bolsevista rezsimek utódjainak és nem fél a darázsfészekbe nyúlni.

  Az ifjú rabbi ezt egy idősebb (46 éves!) kollegájával karöltve tette, aki  "idegenszivü" mivel Amerikában látta meg a napvilágot, Makóban született (és onnan deportált) édesanyja és a pesti gettóban  15 évesen életben maradt apja gyermekeként, mig apai nagyanyja az ujpesti mártirok listáján szerepel. Azért született Amerikában, mert nagyszülei és szülei a felszabadulás után nem tagadták le – maguk és gyermekekeik előtt – hogy zsidók, hanem nagysietve távoztak a siralom völgyéből.

   

    És azért jött  Magyarországra – ahol immár  23 éve él, a Sip utca legnagyobb bánatára – hogy eszükbe juttassa azoknak akik előtt el és letagadták – hogy ők zsidók – mégha katolizáltak is, még ha nyilasok lettek – akkor is.

 

    Mert ez  a Halacha, a zsidó törvény.

 

4)   A SÁRGA IRIGYSÉG

 

Innen már könnyen érthető hogy a Sip utcát  eszi a fene a sárga irigységtől . Ahelyett hogy örülnének annak ami történt – amiben még Egyiptom varázslói is Isten ujját látnák (mint a Tiz csapásban) – ami gyöngiti és demoralizálja a nyilas pártot –névtelen cikkekben gyalázzák a fiatal  rabbit és ennek során a névtelen, de jól ismert firkászok, gyalázzák a Halachát és a halachikus zsidóságot is. A RabbiTestület hallgat, ők nem vállalják a névtelen elnőki cikkiró által kilátásba helyezett "halachikus" ellenvéleményt – mig azt elhallgatják, hogy ny. országos főrabbi telefonált az "idegenszivü"nek és gratulált elaborátiumáért, "amit minden rabbinak ismernie és tanulnia kellene".

 

5)   Kérdések

 

                     Hol van a halachikus-rabbinikus ellenvélemény,

                    amely azt bizonyitja, hogy a zsidó nagymama

                     unokája nem zsidó és nem állnak előtte tárva-

                     nyitva a megtérés kapui?

                       

                      Hol az a Sip utcai "rabbi" vagy rabbi – aki

                      kiállna egy nyilt halachikus vitára az

                     "idegenszivüekkel"?

 

                       Hol vannak a névtelen "hős" lesipuskások,

                      akiknek csupán anonim piszkolódásra telik?

                                                          *

                     Válaszokat ide – de nem névtelenül!

 

                                                                                        N.K.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése