2011. február 8., kedd

HASZID TÖRTÉNETKE, NÉMI AKTUALITÁSSAL

 A FALUSI ZSIDÓ ÉS A HÉBER ABC

 

  

 

      Egyszer volt egy falusi zsidó, aki a világon semmit nem tanult és nem tudott a zsidóságból – kivéve a héber abc-t, az alef-bészt. Nagyon fájlalta tudatlanságát, de nem volt mit tennie.

 

Egyszer ahogy magában üldögélt és a héber betüket morzsolgatta, eszébe jutott valami és azt mondta az Örökkévalónak:

 

-         Drága jó Istenem. Te tudod jól hogy én tudatlan vagyok, nem tanultam, sajnos, semmit. Te teremtetted az alef-bészt, belőle tevődnek össze a zsidók imái. Én egy tudatlan senki vagyok, aki nem képes imádkozni a sziderből (Imakönyv). Ime, atyám az égben, odaadom neked az alef-bész betüit és állits te belőlük össze imákat, áldásokat és hálaadó zsolozsmákat. Neked ez nem nehéz és te jobb imákat fogsz csinálni a betükből mint én . .

-          

-         (Egy készülő könyvből)

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése