2011. március 28., hétfő

MAGYAR ZSIDÓ VALÓSÁG

 

                                          NA, LÁTOM...

 

NA, LÁTOD –MONDJÁK/IRJÁK/EMILEZIK NEKEM PESTI BARÁTAIM (VAGYIS AZOK AKIK MÉG BARÁTAIM MARADTAK) - - -

-          Mit látok – kérdem én, mint a vak tyúk aki nem találja a szemet – mit kellene látnom, amit nem látok?

 

  - Háát, mondják/emilezik a fentiek, háát nem látod, hogy a sipputcai honlap közölte egyik cikkedet?

 

(Az igazat megvallva, nem láttam. A z emlitett honlapot csak akkor futom át, ha nagyon muszáj, mert itt, Izraelben, még nem forgalmazzák azt az erős hányingerellenes szert, amit Amerikában már engedélyezett az ottani egészségügy. Nem tudom mi okozza a jelenséget, talán a honlap tartalma (az elnök bárgyuságai, a Tuum-misszionárusok futtatása, a Dohány-kupleráj hirverése, és minden zsidósággal kapcsolatos dolog, ami eleve gójis -  vagy a szerkesztő(nő?) személye. Lehet hogy mind a kettő).

 

Elég az hozzá, hogy barátaim unszolására, belenéztem és valóban:

  

A SZENZÁCIÓS HIR ALATT, AMELYBEN A HONLAP KÖZLI AZON HELYEK LISTÁJÁT ÉS TELEFONSZÁMÁT, AHOL ÉS MIKOR MACESZT, VAGYIS PÁSZKÁT LEHET KAPNI – EZEK ÁLTALÁBAN A PESTI "KÖRZETEK", (DE PÉLDÁUL A VASVÁRI.KÖRZET NEM SZEREPEL , UGYANIS A LUBAVITSIAK, mint ismeretes,  NEM ESZNEK MÁCESZT...) – JÖN EGY RECEPT AMELY KÖZLI A KNÉDLI-GYÁRTÁS MIKÉNTJÉT.

 

Utána egy diszes tálon három gomboc úszkál, hogy aki  még nem látott ilyent, tudja hogy miről van szó – majd  három sejtelmes sor:

 

Ajánlott olvasmányok:
Pészach ünnepérõl
Szédereste kezdõknek

 

    Az utóbbi az enyém a föléirás szerint. Ez az egyik könyvemből (vagy cikkemből) kiollózott ismeretterjesztő irás, amely elmondja röviden és tömören, mi a "széder", mire jó, hogy kell csinálni, stb. Sok kivánnivalót hagy maga után, nem magyarázza a Széder-tál jelképeinek értelmét-jellegét, nem teljes, ügyetlenül ollózott idézet

 

   A másik, illetve az előző, egy névtelen reform-neológ leirás, amely elmondja hogy a "keresztény mongolok és vogulok is ismerték az előirást, nem törni az áldozati állat csontját", miután "Az áldozati bárány csontjait nem lehetett összetörni" (Mózes II. 12:46.). Ez és Jézus kapcsolatba hozása a Széderrel ("Az utolsó vacsora") három evangélista nyomán – annyira jellemzőek a Mazsihisz honlap szerkesztő(nő?)jének hozzáértésére és alkalmasságára a feladatához  hogy nem szorulnak semmi kommentárra.

   A névtelen gójis leirással kapcsolatban csak találgatni tudjuk, a kettő közül, ki irhatta, de egy elejtett kezdőbetü (zárójelben) lecsökkenti ezt egyre...

                                          ***

    Erre mondják pesti barátaim, hogy "Na, látod..."

 

   Igen látom és már jobban vagyok. Ha még szükség volt a maradék zsidók elzsidótlanitására – ez most megtörténik itt, a Mazsihisz honlap által, ahogy megtörtént Ros Hásánákor, amikor azt irták az ünnep ismertetésében, hogy... " a keresztények is esznek almát karácsonykor" (és a zsidók is állitanak karácsonyfát (lásd a kirugott Bzsh elnököt).

 

   Ami az én cikkem idézését illeti, névvel vagy anélkül, megkérdeztem emlitett pesti barátaimat, szerintük mit jelent ez?

 

-          Háát, mondták, a Sipucca úgylátszik megbocsát neked...

 

Erre mondtam egy nyomdaképtelen valamit, hogy mit csináljon a si.t. (sipuccai trió) bocsánatával, amire nem tartok igényt, sőt én nem bocsátok meg nekik. Menniük kell, minél hamarább mindhármojuknak (az együgyü ügyvédnék, az álnok üvignek és az álrabbinak) és átadni a vezetést náluk alkalmasabb zsidó embereknek.

 

 Addig is egy közérdekü közlemény:

 

   Naftali Kraus könyveit, cikkeit, beszédeit, a zsidó ismeretterjesztés terén, bármely nyelven,  bárki idézheti, közölheti ingyen és bérmentve, a forrás megjelőlésével (vagy ha valaki fél a trió bosszujától – akkor anélkül, - előzetes engedély kérésével). Könyveim a zsidó közösségé és ha csak egy egyedet visszatéritenek az ősi forrásokhoz – már nem éltem hiába.

 

  Naftali Kraus

  Purim és peszách között, a

Teremtés 5771. évében (2011)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése