Az Ortodox Rabbinátus állást foglalt a BZSH igazgatói pozíciójáról
Lehet-e háláchikus érvekre hivatkozva érvényteleníteni a választást?
Oberlander Báruch rabbi, a Budapesti Cháredi közösségek Rabbinátusának vezetője hivatalos háláchikus állásfoglalást adott közre a Budapesti Zsidó Hitközség (BZSH) ügyvezető igazgatói posztja kapcsán kialakult etikai dilemmával kapcsolatban.
A rabbinikus forrássokkal alátámasztott állásfoglalás hangsúlyozza, hogy a tsuvá (megtérés) fogalma az egyik legjelentősebb alap-pillére a zsidó vallás tanításának. „Ahogy korábban – például a Megtért antiszemita zsidó, vagy Az ügynök és besúgóktémában közreadott tanulmányainkban kifejtettük, ha valaki azt állítja, hogy felhagyott korábbi vétkes tetteivel, kötelességünk befogadni és segíteni a visszatérés útján. Nincs jogunk kételyt támasztani őszinteségével kapcsolatosan, egészen addig, amíg – Ne adj Isten! – az ellenkezője nem igazolódik." – írja az állásfoglalás.
Így, ugyan „elfogadható, hogy ha stratégiai okokból a zsidó közösség egyes tagjai úgy gondolják, hogy ez a választás nem volt a legszerencsésebb döntés, de tekintettel arra, hogy az illetőt, a BZSH közgyűlése szabályosan, többségi akarattal megválasztotta, háláchikus érvekkel nem visszavonható a választás eredménye."
Az állásfoglalásban a rabbi külön hangsúlyozza, hogy „eleve tilos mások vétkeinek és hibáinak felemlegetése és kibeszélése", és „különösen tilos egy megtért ember korábbi vétkeit felemlegetni."
A teljes állásfoglalás pdf-ben itt olvasható.
Az Ortodox Rabbinátus állást foglalt a BZSH igazgatói pozíciójáról
Lehet-e háláchikus érvekre hivatkozva érvényteleníteni a választást?
Oberlander Báruch rabbi, a Budapesti Cháredi közösségek Rabbinátusának vezetője hivatalos háláchikus állásfoglalást adott közre a Budapesti Zsidó Hitközség (BZSH) ügyvezető igazgatói posztja kapcsán kialakult etikai dilemmával kapcsolatban.
A rabbinikus forrássokkal alátámasztott állásfoglalás hangsúlyozza, hogy a tsuvá (megtérés) fogalma az egyik legjelentősebb alap-pillére a zsidó vallás tanításának. „Ahogy korábban – például a Megtért antiszemita zsidó, vagy Az ügynök és besúgóktémában közreadott tanulmányainkban kifejtettük, ha valaki azt állítja, hogy felhagyott korábbi vétkes tetteivel, kötelességünk befogadni és segíteni a visszatérés útján. Nincs jogunk kételyt támasztani őszinteségével kapcsolatosan, egészen addig, amíg – Ne adj Isten! – az ellenkezője nem igazolódik." – írja az állásfoglalás.
Így, ugyan „elfogadható, hogy ha stratégiai okokból a zsidó közösség egyes tagjai úgy gondolják, hogy ez a választás nem volt a legszerencsésebb döntés, de tekintettel arra, hogy az illetőt, a BZSH közgyűlése szabályosan, többségi akarattal megválasztotta, háláchikus érvekkel nem visszavonható a választás eredménye."
Az állásfoglalásban a rabbi külön hangsúlyozza, hogy „eleve tilos mások vétkeinek és hibáinak felemlegetése és kibeszélése", és „különösen tilos egy megtért ember korábbi vétkeit felemlegetni."
A teljes állásfoglalás pdf-ben itt olvasható.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése