Pesti tudósitóinktól
Mindig amikor azt hisszük, hogy ennél rosszabb már nem lehet – a sipucca és környéke felvilágosit bennünket, hogy dehogynem. Miután éveken keresztűl nem tudtak egy uj rabbit sem kiizadni (mivel a csaló gój otthagyta őket) és az "igények" az égig nőnek – hiszen most vallási reneszánz van (üv-ig és iródeákja, Bocika); és az örvendetes hir után , mármint, hogy már nem kövezik meg a házasságtörőt (Feldmatyi elnök) – a mult héten közölte az orr-zse, hogy van új rabbi: egy Asztalos, aki levizsgázott "jó" ereménnyel.
Megtudtuk: az illető nem zsidó. Miután kiderült, a sipuccában a szokásos módon betéritették, ami immár most rabbiságra is jogosit.
Honnan tudjuk hogy nem zsidó, illetve házilag előállitott betéritett? Onnan, hogy gyerekként egyszer A.K. egy zsidó ifjusági campbe jelentkezett (nem Szarvasra, ott kicsire nem néznek) – és kérdésre válaszolva egyből kiderült a turpisság.
Késöbb, nem tudni pontosan mikor – menetközben vagy előtte – az illető aki rabbi akart lenni – betért Jidunál és nagy szakállat növesztett. Hosszu ideje ( egy forrás szerint közel 10 éve) tanul már az alma materen, mig most aztán levizsgáztatták és "rabbi"vá deklarálták.
Álljon itt erről az örzse honlap és Andika egybehangzó tudósitása:
2011. június 14-én került sor a rabbivizsgára
A különleges - a szak akkreditációjában foglaltak szerinti - előírásoknak megfelelően 8 rabbi (Dr. Domán István vizsgabizottsági elnök, Deutsch Róbert, Schőnberger András, Markovics Zsolt, Eliezer Slomovits, Darvas István, Róna Tamás, Dr. Schőner Alfréd) és 3 egyetemi tanár (Dr. Staller Tamás professzor, Dr. Lichtmann Tamás professzor, Dr. Haraszti György professzor) jelenlétében tett sikeres vizsgát Asztalos Károly rabbijelölt az OR-ZSE Dísztermében.
Ezután Asztalos Károly disszertációjának nyilvános védésére került sor. Disszertációjának címe: Az Egyenlőség című periodika vizsgálata: vizsgált időszak: 1882. november 5-től 1914. november 8-ig. A disszertációt és reflexióit a jelölt védése előtt Dr. Staller Tamás professzor ismertette, majd Róna Tamás rabbi olvasta fel Dr. Oláh János egyetemi docens opponensi véleményét, illetve a jelen lévő Dr. Domán István mondta el saját opponensi véleményét és kérdéseit.
1) Mig a zsidó Bét Din három tagból áll és rabbi meghatalmazást (Szmiche) egy rabbi is adhat – itt nyolc (!!) "rabbi" vett részt a vizsgán, a Nemzeti Akkreditációs Bizottság (NAB) utasitásai szerint. A nyolc közül az izraeli tanitó soha sehol nem volt "rabbi".
Kérdésünkre válaszolva több ismert rabbi jelentette ki hogy elutasitották a meghivást, mivel a vizsgázó "a minimumot" sem tudja. Egy rabbi azzal utasitotta el, hogy a "rabbi" nem zsidó. Illetve "betért". (Ezidáig csak egy sipuccai téritett "rabbi" müködik ma Magyarországon, akiről az utolsó pillanatban, felavatása előtt, derült ki hogy nemzsidó és sebtében betéritette a volt "országos". Akkor annak is nagy szakálla volt. Most ő is nyolc között volt - - - A szerk.)
A vizsga időpontja: 2011. június 14, kedd | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
kiderül, hogy a "rabbi"képzőben nem oktatnak halachát, ami ugye a zsidó törvények összessége (ami miatt annakidején, a magyar zsidóság három részre szakadt) és amelynek alapján jelenleg a Mazsihisz alapszabályai állnak.
Mivel ez hihetetlennek tünik, megkonzultáltunk egy régi, dörzsölt rabbit, aki elárulta, hogy... szégyelik a halacha kifejezést és ezért ez a fogalom – már amennyit tanitanak belőle – a "szertartástan" álnevet viseli. Nem voltunk rest, kinyitottuk a Magyar Értelmező Kéziszótárt (Akadémia kiadó, Bpest, 1972) és utána néztünk:
Olyan hogy "szertartástan" – nincs. Ami van és ide tartozik, az Szertartás-könyv:fn.Vall Kat. Vallási szertartásokkal kapcs. utasitásokat, szövegeket tartalmazó k.
*
Hová fogják, majd szeptemberben, kinevezni a levizsgázott megélhetési Asztalost, (aki ellen semmi személyes kifogásunk nincs, lehet hogy egy nagyon rendes gój, biztos hogy jelenleg nem antiszemita, (de majd lesz, ha kiderül hogy a hülye zsidókat mégsem lehet teljesen átverni) nem tudjuk. Valószinüleg a Nagyfuvaros utcába, ha Streit elnök ezt is lenyeli. Már annyit nyelt szegény, hogy eggyel több vagy kevesebb...
Egy új "megélhetési zsidó" honlap figyelmébe:
A Sábbát őrzése – a negyedik parancsolat a zsidóknál. Az ötödik – a szülői tisztelet.
Lehet hogy a gójoknál ez máskép van
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése