2010. július 21., szerda

MAGYAR "ZSIDÓ" VALÓSÁG A 21. SZÁZADBAN

 

VALÓBAN: MITŐL (nem)  KÓSER A KÓSER BOR? Avagy

HOGYAN (nem) MENTETTE MEG PINCHÁSZ A 24 EZRET?

 

   Magyarországon ilyenkor sincs uborkaszezon. Zsidó körökben most a Trianon "megy", meg az Elnök (a Bazilikába) és a Mazsihisz honlapján megtanitanak bennünket, mitől "kóser" a "KÓSER BOR".

 

   Tényleg, mitől? Illetve, mitől nem kóser? Mivel a zsidók 99% fogalma sincs, D.G, egy nyájas cikkecskében kiokosit bennünket. A tokaji hitközség elnökéről megtudjuk hogy nagyszűleinek hét gyermeke volt; aztán itt van  a Kohn bácsi, aki ötvenéves korában meghalt, bár borából még a pápának is küldtek, nomeg a különbözö rabbik különbözö hechserjei. A kóserságról 2-3 mondat: Valamikor, "a hős időkben", a taposáshoz szombattartó vallásos zsidó emberek kellettek..."

    Ma már nem taposnak  - - - de "a tartályba a gyümölcsöt kizárólag szombattartó vallásos személyek tehetik be". Nem tudjuk meg hogy ezek a "személyek" lehetnek-e szombatosok is?... Da azt igen hogy  "a gombokat, kitünő szakemberek útmutatása mellett,  csak vallásilag megbizható egyének kezelhetik." Egyének" – nem feltétlenül zsidók, mert akkor a nyájas iró, a nyájas cikkben, nem félne leirni hogy zsidók. Nagy Zsével, csupa nagy betüvel, mint a NEMECSEK, hogy ZSIDÓK.

 

Azt hogy zsidók, vallásos zsidók, csak egyszer irja a le, a bor kóserságával kapcsolatban. Utána ezek már "személyek", "egyének", és "ember", aki kinyitja az üveget. A zsidók eltüntek mint a kámfor.

 

     D.G. ne tudná mitől nem kóser, mitől "neszách" a bor, amit egy zsidónak  úgy tilos inni ahogy a sertést tilos enni? Persze hogy tudja, csak vagy fél leirni, vagy a honlap nemzsidó szerkesztői kiszerkesztették, mert ugyebár...

Lehet hogy azok gyomlálták ki a "túl sokszor" emlitett "zsidó" szót is. Ebben az esetben D.G. elnézését kérjük.

 

     TEHÁT. AHHOZ HOGY A BOR KÓSER LEGYEN – ÉS NE LEGYEN "NÉSZACH" (AMI OLYAN MINT A TRÉFLI CSAK ROSSZABB) –AZ KELL HOGY NEMZSIDÓ (D.G.. NEM SZERETI A GÓJ KIFEJEZÉST, AMI NÉPET JELENT...) NE ÉRJEN HOZZÁ SEM A GYÜMÖLCSHÖZ, SEM A BORHOZ A GYÁRTÁS SEMMILYEN FÁZISÁBAN SEM.

 

    Ennyi az egész. Aki ezt ma Magyarországon nem meri leirni – az hagyja a témát békén és ne foglalkozzon vele. Ugyanez vonatkozik a honlap szerkesztőjére is.Ha a kóser bor érdekli, irjon arról a svihák "rabbi"ról, aki gójokat temet zsidó temetőbe, nyakló nélkül "térit", nem "kimondottan" szombattartó, családi élete sok kivánnivalót hagy  maga után (erre fogja a  költői nevü svihák ,aki magát tálmid-cháchámnak is tartja,  mondani hogy ez  "lósn-hare") és az utóbbi időben "kóser" borokra ad hechsert. Kit lehet ezzel átverni? A gyanutlan túristákat - - -

                                                               

Ha a fentemlitett "kóser" cikk az U.É.ben is megjelent (nem láttam) akkor mindez vonatkozik az U.É. re is. Bár ott a főszerkesztő főrabbi nemcsak hogy  zsidó de ortodox neveltetésü is és van neki egy belső munkatársa, egy  "rabbijelölt", aki kósersági ügyekben különleges szakértelemmel bir ("körömpörkölt").

 

                               MI TÖRTÉNT A 24 EZERREL?

 

    Kedvenc leib-zsurnálom, a pesti Új Élet (amiből ujabban elnöki rendeletre ki vagyok tiltva) legutóbbi számában, érdekes irás ragadta meg a figyelmemet. Sóá megemlékezés a Fánál, kitünö Zoltai beszéd (le is hoztuk külön, a mult hét elején) és a terjedelmes tudósitásban Frőchlich főrabbi beszéde.

 

   Ebben "Robi" ahogy mindenki hivja, köteleségének tartotta mint rabbi a heti szidráról is megemlékezni . Igen ám, de vagy ő maga, vagy a tudósitó hölgy(?) valami Virág, elgaloppirozták magukat és a mi a nyomtatásba került, az --- enyhén szólva --- nem is tudom hogy mondjam. Szóval: először is az idézet Pinchász szakaszából, nem Mózes ötödik könyvében van, hanem a negyedikben. Ez semmi, lehet sajtóhiba is, vagy a tudósitó lapszusza, amit a tudós főrabbi-főszer nem vesz észre,

    De mit tegyünk azzal a mondattal, amelyben Frőchlich Róbert a "Dohány" (Európa legnagyobb...) rabbija, azt mondja  hogy Pinchász - - - utána ment az  izraelita "előkelőség"nek és a midjanita nőnek, a sátorba és lándzsájával leszúrta öket. "Ha nem igy tesz -  huszonnégyezer ember pusztult volna el".

 

     Ezért, mint tudjuk, Pinchász jutalmul örök szövetséget kapott az Örökkévalótól és leszármazottai mindigis kohaniták lesznek, mert "nem irtottam ki mind Izrael fiait". Vagyis: a büntetés az egész népre volt kiszabva, és Pinchász lélekjelenlétével megmentette a népet – kivéve a 24 ezret, akik már előbb a csapás következtében meghaltak, Ahogy ezt ott (Mózes negyedik könyvében, a 25 fejezet 9- versében olvassuk: "És a csapásban meghaltak száma 24 ezer volt!"

 

   Tehát nem 24 ezer ember pusztult volna el , hanem az egész nép. A 24 ezer ténylegesen elpusztult. Egy rabbinak, aki Pesten mond dróset nagy számu zsidó előtt, jobban kell készülnie erre, mint aki mondjuk Soltvadkerten beszél a Sóáról, vagy a...Bazilikában Trianonról (a mama nevében).

 

A  Főszer. szerkesztési elveit van szerencsém ismerni. Ő örül ha él és békén hagyják. Vannak "ikon"ok, akikhez nem szabad hozzányulni, még ha kapitális tévedést is vetnek papirra, de ezek rendszerint már nyolcvanon felül vannak és elérték a magyar "szent tehén" státusát. De Fröchlich? Őt sem szabad kijavitani? Neki sem kell, vagy lehet, ezt a szivességet megtenni? És miért nem mutatnak meg egy ilyen kényes esetet a belső munkatárs "rabbijelölt"nek, ( a főszerkesztői szék várományosának) aki biztos észrevette volna?...

 

                                                            ***

     A válasz minderre, mindig, az hogy "kit érdekel ez", és/vagy " ki veszi ezt észre?"

Valóban, kit érdekel a magyar zsidóság? És ki veszi észre hogy egyáltalán létezik még?        

3 megjegyzés:

  1. Kedves Naftali Főrevizor Úr!

    Egyéni rekordot döntve még azokkal is megpróbálja megutáltatni magát, akikkel eddig nem sikerült. Gratulálok! Gyurcsány Ferencnek nem volt ennyi "rajongója".

    Mindenki másban éli ki magát, én se szólok bele az ön kedvteleséibe, azonban van ami mellett nem mehetek el:

    NKVD-s stílusú vádiratában gúnyusan és lekicsinylően beszél arról a Deutsch Gábor tanár úrról, akinek egész élete a jóságról, mások segítéséről és a zsidóság szeretetéről szól. Mindenki becsüli, de Önnek még ő sem jó! Szégyelhetné magát, hogy így ír erről az igaz zsidó emberről.

    Magánéletében vájkálvá, a "láson hárát" tökéletes szintig fejlesztve bemocskolja egyik legtehetségesebb fiatal rabbinkat, aki Önnel szemben nem lejáratja, hanem építi a magyar zsidóságot.

    Szájára veszi tovább a tábori főrabbit is, akinek nyilvános szereplései során Önnel szemben nem kell bujkálni. Hozzá azért jönnek, mert szeretik és élvezik stílusát. Önhöz azért, mert szeretnék meglincselni.

    Megtámadja még a mazsihisz honlap szerkesztőjét is, aki pottom pénzért, hónapok alatt az egyik legolvasottabb és színesebb zsidó honlapot építette fel. Tudja, vannak olvasott honlapok is.

    Javaslom a jövőben mások szekálása helyett nézzen magába és válassza a csendkúra megnyugtató útját.

    Üdvözli:

    Szilágyi Iván
    csaló gój, ál-rabbijelölt, patás ördög

    VálaszTörlés
  2. Tisztelt Szilagyi Ivan,

    On elfelejtette mit is irt (anno) Naftali Krausnak. Majd ha letesz valamit az asztalra, akkor merje kritizalni Naftali Kraus munkajat.-addig -KUSS

    Naftali Krausnak nagyon sokat koszonhet a magyar zsidosag, mutasson olyan rabbit fel, akik konyveket forditanak es a zsidosag jelenlegi problemajaval,multjaval foglalkoznak,(szivvel-lelekkel,minden anyagi erdem nelkul), vagy akarcsak tenni is a zsidosag erdekeben. (volna mit, haldoklik a magyar zsidosag).Kivetel ez alol a hires, tiszteletben tartott Dr. Scheiber Sandor Z"L , Raj Tamas Z"L ,Oberlander Baruch rabbi(k).
    - On azt allitja- idezem:"Önnel szemben nem kell bujkálni"
    - nocsak, mirol is van szo? Naftali Krausnak kint van a fenykepe es ha figyelmes olvaso, akkor a Csaladtortenetet is megosztja a hu olvasokkal.. ellenben maga, aki a Fecebookon megjelentetett egy cikket, es mino veletlen, irtam is hozza azon nyomban torolte , vele egyutt a sajat kepmasat, nu, csak nem felt attol,hogy lathattam az abrazatat?!

    Szegyellnivaloja maganak lehet , hisz semmifele tiszteletet nem tud adni egy idos, tiszteletben tartott tudos ember elott. Javaslatat irja csak meg a kivetkozott amhoreceknek.

    p.s.: hasznalja a magyar helyesirasi szotart,'ujsagiro' letere tul sok hibat kovet el, de betudom annak, hogy bizonyara zaklatott allapotba kerult .probalja feldolgozni a serelmet, vagy egyen egy kis koromporkoltet.-egeszsegere!



    (Hanna,(hollandiabol)

    VálaszTörlés
  3. Tisztelt Naftali Kraus Úr!

    Nagyon szeretem amikor a magyar "zsidó " valóságról ír. Nagyra tartom a blogon megjelenő egyéb írásokat is, de meg kell vallanom az igazi kedvencem az, amikor a magyar zsidóságról ír. Ez a blog az Ön nevével fémjelzett és ezért is nézem meg minden nap. Mégis azok a kedvenc írásaim amikor Kraus úr tollat, akarom mondani klaviatúrát ragad és írni kezd. Biztos nagyon elfoglalt, de mégis az lenne a kérdésem, hogy nem lehetne többet olvasni ezen a blogon a hamisítatlan Naftali Kraus stílusból? Nem lehetne folytatni akár ezen a blogon az Áldozat visszatér... című könyvét. Ha jól emlékszem az valahol az 1990-es évek elején befejeződött. Azóta biztos sok dolog történt Önnel és elképzelhető, hogy rajtam kívül még sokakat érdekelne a folytatás.
    A kritikusaitól nem az én tisztem megvédeni - sokkal jobban meg tudja azt tenni saját maga. De ne feledje a kutyák ugatnak, de a karaván halad.... Tehát haladjunk tovább, hogy minél több ilyen és hasonló Naftali Kraus-os cikket olvashassunk. :)

    Jó egészséget és sok sikert kívánok Önnek a további munkájához!

    Gabriel (Magyarország)

    VálaszTörlés