MELEGITETT SÁTORBAN LESZ A GYÁSZÜNNEPSÉG 18-ÁN
LAU FŐRABBI: A MEGHIVÓT AZ ORTODOX ELNÖK IRTA ALÁ
A 3000 ÉVES "KISEGYHÁZ" ÉS A 150 ÉVES NEOLÓGIA...
TUDÓSITÓINKTÓL
Miközben terjed és erjed a Dohány botrány , és a Sip utcában egyik botrányos jelenet követi a másikat – a jelen pillanatban nem lehet tudni, ki volt az aki Lau főrabbit megpróbálta átverni és ezzel az orgonás Dohány tempelnek nemzetközi zsidó elismerést szerezni. Van aki az üv. Igazgatóra tippel mint értelmi szerzőre, aki a piszkos munkát sameszára, a táborszernagyra hagyta, mig mások szerint ez a samesz privát ötlete volt, abban a hitben hogy az elfoglalt Lau főrabbi nem veszi észre a "stiklit". Most hogy kiderült a turpisság és Lau főrabbi keményen letólta a magyar judenrát küldöttségét, egymást vádolják és az elnök ("Trianon") persze kiáll a samesz mellett.
A letólást közölte már az elmult csütörtökön (dec.30) a Bákhilá cimű igen elterjedt jeruzsálemi vallásos hetilap, amely az MTI által terjesztett és siputcai forrásokból eredő hirt dezinformációnak minősitette. A lap felkereste Lau főrabbit, aki kijelentett, hogy "az ellenkezője az igaz. Ő kimondottan követelte hogy az esemény ne a Tempelben legyen, ahová soha nem lépett be és soha nem fog belépni".
A főrabbi hozzátette – idézi a lap – hogy "egyértelmü követelésem következtében, az ünnepség nem a Tempelben lesz, hanem egy közeli téren - - - kérésemnek természetesen eleget tettek, de mivel nagyon hideg van, egy melegitett sátrat fognak felállitani, ahol nagyteljesitményű hőforrások fogják a metsző hideget enyhiteni".
Azt is elmondta a lap tudósitójának, Mesullám Rothnak, Lau főrabbi, hogy a meghivón amit kapott, elsőnek az ortodox hitközség elnökének neve szerepel - - - és "elképzelhetetlen hogy az ortodoxok (akiket a Halacha kötelez – a szerk.) merészelnének résztvenni a Tempelben tartott ünnepségen".
Komámasszony, hol a Sut?
A szavak önmagukért beszélnek. Amikor a botrány kitőrt és az idegesség a tetőfokára hágott – az őrmester szinvonalu tábornok kiadott egy fizetett közleményt az MTI-nek, amelyben az Emihet vallási viszály szitásával vádolta és "kisegyház"nak titulálta. Hogy miért? Azért mert nagy naivan az ujonnan felavatott óbudai (staus-quo) templomot ajánlották fel, mint az esemény szinhelyét.
Az Emihék – akiket blogunk nem képvisel és nem mindenben ért egyet munkamódszereikkel – méltóságukon alulinak tartják az őrmesteri hangnemet és nem válaszolnak a jelen pillanatban, mivel nem vitatkoznak fizetett hirdetésekkel. Pesti informátoraink szerint a Sip utcai vita során elhangzott az az érv is, hogy "ők a 3000 éves zsidóságot képviselik, mi meg a 150 éves...orgonát".
A bezupált samesz azt is elmondja mindenkinek, hogy "Van egy Sut Guttman Mihálytól, amely kaserolja az orgonás szombat szegést", de ezt a Sut-ot az idős rabbinemzedék egyik tagja sem ismeri, senki nem tud róla. És ha igen – Guttman Mihály nem "partner" r' Mose Feinstein és a többi világhirü halacha nagyság döntvényeivel szemben.
Ez lesz a 150 éves halódó neológia egyik leglátványosabb öngólja.
*
"Á nökóme ojf di váncn" – mondta az egyszeri zsidó a békebeli Borszem Jankóban – amikor hazaért és látta hogy háza éppen leég. Nincs nökomenk, sajnáljuk Andikát, aki parancsszóra kénytelen volt visszatenni a kihúzott fejfedőt a Dohány koncert látogatóinak fejére.
Nehéz és hálátlan dolog a zsidóknál dolgozni. Két zsidó – három vélemény. És "mindenki másképp csinálja", ugyebár?
Ui. Közben valaki telefonál Pestről (a nevét nem mondjuk, mert az Elnök még kirugja) és eszünkbe juttatja, hogy a Mazsihisz alapszabályaiban az van rögzitve hogy a zsidó szervezet "a halacha alapján áll".
Tényleg? Ki hitte volna:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése